Hodnocení firem vzbudí zájem klientů a odhalí nedostatky společnosti

Vybudovat značku, o kterou je zájem a která se těší velkému úspěchu. To je cíl každého majitele velké společnosti. Lídři firem si však musí uvědomit, že značka – to není jenom produkt. Je to kromě jiného také hodnocení firem, které plyne nejen od zákazníků samotných, ale také od pracovníků společnosti, marketingových specialistů nebo jiných odborníků, kteří přišli s firmou do kontaktu. 

Bohužel jen málokterý majitel společnosti si toto uvědomuje. Firemní zkušenosti a hodnocení jsou nedílné součásti brandu a je důležité na nich zapracovat. Rozhodně se nedoporučuje reference a recenze ignorovat, to vrhá na firmu špatné světlo. 

Kladné vzbudí zájem, negativní odhalí nedostatky

Řada lídrů má tendenci odpovídat jenom na kladné recenze, které se objeví na Googlu či jinde. Jenže i negativní pohled má něco do sebe a je nutné za něj minimálně poděkovat. Zatímco kladné reference vzbudí zájem u klientů, negativní odhalí veškeré nedostatky, které firma má a které možná ani nevidí. V obou případech jsou recenze přínosem a takto je třeba k nim přistupovat. 

Myslete na zásady krizové komunikace

Pokud patříte k lidem, kteří špatně snáší kritiku nebo kterých se kritika dotýká víc než jiných, je důležité myslet na zásady krizové komunikace. Nejeden odborník tvrdí, že ani negativní recenze se nemají ignorovat a že je třeba na ně odpovídat, ať už mluvíme o konstruktivní kritice či nikoliv. 

Jestliže vám dělá problém reagovat na takové reference, v takové chvíli vám pomohou zásady krizové komunikace. Jedním z pravidel je poděkovat zákazníkovi za názor, i když s ním stejný názor nesdílíte. Pokud zjistíte, že je chyba skutečně na vaší straně, je dobré se mu omluvit a navrhnout mu adekvátní odškodnění. Jestliže se jedná jen o prázdnou recenzi, která rozhodně není konstruktivní kritikou, nenavážejte se do něj, naopak mu poděkujte za zvýšení engagementu.

You may also like...