Svačinky, které nastartují metabolismus

Když skoro vůbec nic nejíte a kila nechtějí mizet, někde je chyba. Snižování kalorií k dlouhodobému úbytku váhy nevede. Pokud chcete zhubnout, musíte jíst mnohem častěji a vhodně zvolit stravu. Za použití zdravých svačin pod 200 kalorií můžete lépe zhubnout. Pokud má tělo hlad, ukládá tuky. Naučte tělo, že nemusí mít strach z hladu a může kalorie v klidu spálit. Začněte pořádně snídat vyváženou porci sacharidů, bílkovin a ovoce i zeleniny a nejpozději do 3 hodin si dejte svačinku. Nastartujte metabolismus, aby spaloval rychleji.

Zdravé svačiny

Smoothie z mraženého ovoce a sójové bílkoviny, kdy smícháte sklenici zmražených borůvek či malin s netučných řeckým jogurtem, můžete osladit medem a rozmixovat se sáčkem sójové bílkoviny. Výborná je pomazánka z ořechů a hrušek s tvarohem na sucharu či knäckebrotu. Nasekejte 10 vlašských ořechů, středně velkou hrušku, lžící tvarohu a promíchejte. V troubě si zase udělejte teplou hrušku plněnou ricottou a skořicí. Můžete si ji dát i jako zdravý dezert po večeři, porce má 170 kalorií. Rozkrojte hrušku podélně a pečte v troubě zhruba 10 minut doměkka. Ozdobte ji kuličkou velikosti vlašského ořechu ze sýru ricotta a posypte skořicí. Další je 100 g tuňáka ve vlastní šťávě na dietním sucharu s 3 g vlákniny a 20 g bílkovin. Avokádo s tvarohem, které rozpůlíte a místo pecky dáte nízkotučný tvaroh, vám dodá ve 200 kaloriích 9 g bílkovin a 7 g vlákniny.

Další typy

Uvařte 4 krevety, jogurt pokapejte limetkou, dejte čtvrtku avokáda, smíchejte, osolte, opepřete a namažte na knäckebrot a poklaďte jej krevetami. Porce má 129 kalorií. Sendvič z pita chleba naplňte grilovaným kuřecím masem asi 75 g, nakrájenou paprikou a baby špenátem. Zakápněte olivovým olejem, zakysanou smetanou, osolte a opepřete. Jeden naplněný pita chleba má 400 kalorií, ke svačině si dejte polovinu. Dostanete 3 g vlákniny a přes 20 g bílkovin. Výborný je i syrový květák s česnekovým dipem. Květák, asi 10 dkg rozdělte na růžičky, namáčejte v dipu z bílých uvařených fazolí rozmixovaných s česnekem a olivovým olejem, dochucených solí, citronovou šťávou a petrželí. Pomazánka z čočky se slunečnicovými semínky na pita chlebu je bohatá na železo. Půl kg uvařené čočky se lžící citronové šťávy, 2 lžícemi slunečnicových semínek, krájený stonek řapíkatého celeru a sůl, pepř i petrželku. Ve 180 kaloriích je 10 g bílkovin a 10 g vlákniny.

You may also like...