Co nesmí chybět na internetovém obchodu?
Pokud spouštíte internetový obchod a nemáte doposud s podnikáním žádné zkušenosti, měli byste vědět, že na svých internetových stránkách obchodu musíte uvést určité údaje, jinak se dopouštíte trestného činu, za který vám může být udělena i finanční sankce. Jestliže nemáte internetový obchod ještě plně v pořádku, v žádném případě ho nepouštějte. Určitě znáte český národ, snadno se najde člověk, který by vás mohl udat. Pojďme se spolu podívat na to, co na internetovém obchodu nesmí chybět.
Co nesmí chybět na internetovém obchodu?
V první řadě se musí na internetových stránkách nacházet identifikační údaje provozovatele. K těmto údajům patří například jméno, příjmení, bydliště, IČO, údaj o zápisu v živnostenském rejstříku. Jste-li právnická osoba, údaj o zápisu v obchodním rejstříku. Kromě identifikačních údajů musíte na internetový obchod uvést také kontaktní údaje. Tady bude stačit telefonní kontakt, emailová adresa a poštovní adresa vašeho sídla nebo bydliště. Záleží na tom, kde máte uvedeno podnikání. Víte, jaké údaje ještě nesmí na internetovém obchodu chybět? Ceny zboží, ať už s DPH či bez ní.
Poté také všeobecné obchodní podmínky. Právě za ně vám hrozí největší finanční sankce. Obchodní podmínky slouží pro vaše zákazníky a měli by se v nich dočíst veškeré důležité informace. Mimo jiné je zapotřebí mít uvedeno na internetových stránkách také náklady na dodání zboží, způsoby platby a dodání a poučení o právu. To se týká zejména v tom případě, kdy bude chtít zákazník odstoupit od kupní smlouvy. V neposlední řadě je podstatné mít také reklamační řád, aby zákazník věděl, jak se má zachovat a kde má případně zboží zaslat.
Tím nekončíme!
Je dobré na internetovém obchodu také uvést informace o sobě, FAQ a sociální sítě. Jedná se o věci, které jsou sice navíc, ale mohou vám skutečně pomoci v propagaci vašeho obchodu. Chcete-li být úspěšní, bez sociálních sítích se v žádném případě neobejdete.