Komunikace s nadřízeným

Komunikace je někdy věda, obzvláště pokud jde o šéfa, který má své mouchy. Ostatně, kdo je nemá. Pokud potřebujete od šéfa poradit, je třeba prostě jít na věc. Šéf by měl mít více zkušeností, jít příkladem a být intelektuální i morální oporou pro své zaměstnance. Lidé jsou různí, někteří se ptají úplně vždy a na vše. Buď se bojí rozhodovat, mají nedostatek sebevědomí, nebo jen prostě chtějí poukázat na to, že právě oni pracují intenzivně. Jiní se neptají vůbec, někdy to hraničí s uzavřeností a autistickým chováním, jindy si tito lidé dělají, co chtějí, nebo raději nedělají nic navíc a sami od sebe.

Obchod a interní pravidla

Máte-li jako obchodník prodávat, plnit obchodní cíle, být úspěšní a získat bonusy, musíte také současně respektovat interní pravidla, která často brzdí obchod i aktivity. Jde o kámen úrazu mnoha společností. Lidé na nižší pozici chtějí prodávat a být úspěšní. Manažeři chtějí dodržovat pravidla a bránit firmu, aby neztratili svá dobrá místa. Mezi šéfem bránícím firemní zájmy a jeho podřízeným s obchodními zájmy dochází ke střetu zájmů a neblahému jiskření. Ke zlomu může dojít třeba mezi obchodním ředitelem a jeho nadřízeným. Obě pozice jsou již poměrně vysoké, proto jsou jedinci zkušení v komunikaci a jde o velmi zajímavé diskuse. Někdy je pak lepší neptat se vedení na každou drobnost. Čím méně, tím lépe. Čas jsou peníze a než se vedení vyjádří, máte vše hotové. Budete-li čekat, utečou vám kšefty. Chyba nastává ve chvíli, kdy cokoliv uděláte, je podle šéfa špatně. Je to demotivující, zaměstnanec přestane být aktivní anebo odejde.

Šéf má být hlava a vy krk, jen to nesmí vědět

Někdy jde ale o tak inteligentního šéfa, že si klidně nechá poradit, nebo na hru přistoupí a dokonale se tím baví. Pokud to není ten případ, je třeba dodržet to, co je v názvu odstavce. Dosáhněte toho, aby váš šéf měl pocit, že váš názor vymyslel. Vy ho k tomu musíte jen nasměrovat. Účel světí prostředky. Čím větší egoista, tím lépe to jde. Je třeba šéfa poznat, objevit jeho slabiny, přednosti, motivaci a sílu ega. Čím lépe ho budete znát, tím snáz to s ním budete umět. Nepouštějte se do sporu, máte- li jiný názor. Poukažte na klady jeho názoru a osvětlete úskalí. Navrhněte malou změnu a získejte prostor. Časem se ukáže, že jste měli pravdu.

Lenka Váhová

Lenka Váhová

Jmenuji se Lenka Váhová a jsem z Ostravy. Jsem copywriterkou a redaktorkou několika magazínů s více než 6 letou zkušeností. Zaměřuji se na téma módy, krásy, zdraví, bydlení a podnikání.

You may also like...