Připomínejte firemní cíle – pořádejte týdenní schůze

Pokud vlastníte firmu, rozhodně byste se měli snažit, aby šla stále výš a výš. Přece jenom takové podnikání je svět plný risku a nejistoty a pouze s tehdy, kdy se rozhodnete růst, si pak nejistoty nebudete všímat tak výrazně, jako když budete stát na jednom místě a vaše společnost se octne na takzvaném „mrtvém bodě“.

Pakliže máte svou vlastní firmu, pak jistě máte i řadu zaměstnanců, bez nichž by běžný chod podniku nebyl možný. Přece jenom se zaměřujete na to, abyste je motivovali k práci a aby do práce nechodili s odporem. Jeden spokojený zaměstnanec udělá více jak tři nespokojení – to je pravidlo, které zkrátka vládne v každém podniku. Samozřejmě je nutné udělat si před zaměstnancem nějaký odstup a vytvořit si respekt, ale na druhou stranu mu neznepříjemňujte pracovní prostředí tím, že se mu rozhodnete ze života udělat peklo. To tak zkrátka nefunguje.

Pro správný a prosperující chod podniku je nutné si uvědomit, že by měly být na paměti cíle podniku. Rozhodněte se proto pro týdenní schůze, kdy si povoláte ředitele oddělení a proberete spolu to, jestli se dodržují denní cíle, které pak následně vedou ke splnění těch týdenních a následně pak měsíčních cílů. Dbejte na to, aby se jednotlivé cíle plnily, protože jiným způsobem se opravdu nevyvarujete takzvanému mrtvému bodu.

Teorie cukru a biče

Na každých týdenních schůzích pak upozorněte své podřízené ředitele oddělení, že se u vás rozeběhne teorie cukru a biče. Tuto teorii podporoval už Tomáš Baťa a vidíte, kam to dotáhl! Vše pojednává v tom, že pokud se splní týdenní cíle na jednotlivých odděleních, dostane se odměna a to například ve formě celozávodní dovolené nebo ve formě bonusů k výplatě, pokud se však požadované cíle nesplní, pak je nutná sankce. Možná si chvilku na tuto změnu budou zaměstnanci zvykat, ale možnost odměny je následně řádně motivuje.

Rozhodně však neklaďte týdenní cíle nedosažitelné. To je základní chyba. Vnořte se do svých zaměstnanců a řekněte si reálně, co je tak možné stihnout udělat a co už je přes čáru.

Lenka Váhová

Lenka Váhová

Jmenuji se Lenka Váhová a jsem z Ostravy. Jsem copywriterkou a redaktorkou několika magazínů s více než 6 letou zkušeností. Zaměřuji se na téma módy, krásy, zdraví, bydlení a podnikání.

You may also like...