Jak vést tým na home office?

Alespoň částečný home office se i po konci pandemie stane novým normálem. Průzkumy totiž ukazují, že by většina zaměstnanců několik dní v týdnu práci z domova ocenila. Proto se v dnešním článku podíváme na to, jak vést lidi na home office a neztratit týmového ducha.

Nastavte pravidla

Hned na začátku zavádění práce na dálku vytvořte pro tým pravidla, která budete dodržovat. Ať už se jedná o časové rozložení práce, návaznost pracovních úkolů nebo o to, kdo se jednou týdně zastaví v kanceláři vyzvednout poštu.

Buďte časově flexibilní

Někomu vyhovuje pracovat v ranních hodinách, někdo raději zasedne k počítači večer. Home office dovoluje zaměstnancům zvolit si takový čas na práci, kdy se cítí nejproduktivnější. Pokud to je jen trochu možné, dovolte jim to. Zároveň i vy si nastavte pevný čas, kdy budete kolegům k dispozici. Využívejte v týmu sdílený kalendář, kde budou zaznamenány časy, kdy jsou kolegové k dispozici.

Komunikujte efektivně

Komunikace při vedení týmu na dálku je klíčovým faktorem. Neznamená to ale, že členům týmu zaplníte kalendář videokonferencemi. Dostačující bude, když se s každým jednotlivě spojíte ke konci týdne. Na těchto schůzkách si můžete projít, co se podařilo dokončit, kde se vyskytly nějaké problémy a na čem bude pracovat příští týden. Tím, že nebudete své kolegy neustále pronásledovat přes různé komunikační kanály, je utvrzujete v tom, že mají vaši důvěru.

home office

Sdílejte

Nezapomínejte veškerou práci sdílet přes váš CRM systém nebo přes jinou platformu. Ujistíte se tak, že celý tým bude mít k dokumentům přístup, kdykoliv bude potřebovat. Vyhnete se tak zbytečným telefonátům a nedokončené práci.

Nezapomínejte na zábavu

Při práci na home office se musí zaměstnanci obejít bez rozhovorů v kuchyňce, společných obědů a dalších aktivit, které vytváří v týmu dobrou atmosféru. Ale neformální kontakt jim můžete zajistit i na dálku. Zkuste si přes videokonferenci naplánovat společnou kávu nebo oběd. Posílíte tím týmového ducha.

Práce z domova pomáhá zaměstnancům s udržováním work-life balance. Pokud jim vyjdete vstříc, odměnou vám budou spokojenější kolegové, kteří pracují efektivněji. Pro řízení týmu na dálku je ideální CRM systém, kde vidíte rozpracované úkoly, pracovní výkazy, a navíc v něm můžete sdílet dokumenty. Na trhu jich je celá řada a určitě si vyberete ten, který vašim projektům sedne jako ulitý.

Radek Vávra

Radek Vávra

Redaktor magazínu Podnikmag.cz - Ing. Radek Vávra, věk 55 let. Obor: finance a investování je jeho prací a koníčkem již přes 20 let.

You may also like...