Příprava na Vánoce by měla začít už nyní
Vánoce jsou v podnikatelském světě žně. Prodává se podstatně více, než v jakémkoliv jiném ročním období. Zároveň to může podnikatelům přinášet i možná negativa. Jak se připravit na svátky z pohledu obchodníka?
Zajistěte si dostatek zboží
Základem je dobrá skladová dostupnost. Není ideální řešit poptávku zákazníků na poslední chvíli. S posledními dny stoupá jejich nervozita a chtějí jistoty spojené s odesláním zboží do určitého termínu. Není ideální nejprve objednávat u dodavatele a teprve poté přeposílat koncovým zákazníkům.
Rozšiřte možnosti dopravy
Máte během rou standardní nabídku dopravy zboží? Je vhodné dané možnosti před Vánoci rozšířit o několik dalších. Obvyklou trojicí, která je dnes brána jako standard, je:
- Česká pošta
- Přepravní služba
- Osobní vyzvednutí
My doporučíme krátkodobě i další. Proč? Nejvytíženější přepravní služby mají před Vánoci nemalé problémy. Zákazník tak má možnost alternativy, která výrazně zvýší šanci na to, že se k němu objednané zboží do Štědrého dne bez problémů dostane. Jistě si vzpomenete, že každým rokem měla problémy jiná společnost.
Stanovte jasný deadline
Že lidé objednávají na poslední chvíli, to není nic výjimečného. Je proto vhodné stanovit jasný deadline. Tedy den a hodinu, kdy jste schopni garantovat odeslání, popřípadě i doručení do Vánoc. Tento termín zveřejněte na svém eshopu. Ušetříte tak čas jak svým zákazníkům, tak hlavně sobě. Nebudou vás bombardovat dotazy, stejně jak nebude nutné stornovat množství objednávek.
Posilte svůj tým
Ideálně o několik brigádníků. Ti by vám měli pomoci s balením i expedicí zboží, stejně jako mohou pomoci s odpovídáním na dotazy, nebo s jiným věcmi, které je třeba před Vánoci v obchodech řešit. Opět připomeňme, že toto období je z hlediska prodejů nejvytíženější. Není ideální být ve skluzu, jelikož to může znamenat trvalou ztrátu vašich zákazníků.