Vytvořte prezentaci, která zaujme na první pohled

V podniku se čas od času konají nejrůznější schůze, během kterých se ředitelé oddělení zpovídají svému nadřízenému a pomocí nejrůznějších statistik a grafů ho touží přesvědčit o tom, že jejich oddělení opravdu prosperuje jak má a že plní všechny nadřízeným stanovené plány. Pokud se však zaměstnavateli během takové prezentace nebude něco zdát, pak je špatně, proto pokud se chystáte na takovou schůzku se svým nadřízeným nebo jen plánujete navázat další obchodní vztahy s jinými společnostmi, které by do vašeho podnikání mohly přispět velice skvělým dílem, pak se jednoznačně nechte inspirovat následujícími tipy, díky kterým dokážete udělat prezentaci takovou, která je podle představ naprosto každého z nás.

• Méně textu, více odrážek

Základem prezentace je dobrý dojem. Pokud po poutavém nadpisu prezentace přejdete na další stránku, která je však poseta písmeny, slovy a větami od shora dolů, pak se jenom stane, že už při čtení první věty někdo usne – to je špatně. Prezentace by měla zaujmout – měla by vystihnout to nejpodstatnější, přece jenom by měla probudit i jistou zvědavost. Proto neodhalujte všechno během chvilky, odhalte jen to podstatné. Volte odrážkování nebo číslování. Krátce v pár slovech nastiňte, o čem budete mluvit, a vy se o tom sami rozmluvte. Nadřízeného jednoznačně oslníte, protože si řekne, že vy máte jasnou vizi před očima.

• Grafy, obrázky, statistiky

Nejvíce pak zaujmete lidskou pozornost tím, že se rozhodnete vložit do prezentace barvičky. Navíc nic neudělá lepší dojem než nějaký graf, který pojednává o tom, že firma prosperuje. Grafy, obrázky a statistiky by měly být nedílnou součástí takové skvělé prezentace. Konkrétně u grafů nezapomeňte na popisky. Pokud by byly grafy nepřehledné, bohužel je to pak stejná situace, jak kdyby tam grafy nebyly vůbec. Nejlepšími grafy jsou pak jednoznačně koláčové, které jsou nejen lehké k tvorbě, ale také se řadí k těm nejpřehlednějším.

Lenka Váhová

Lenka Váhová

Jmenuji se Lenka Váhová a jsem z Ostravy. Jsem copywriterkou a redaktorkou několika magazínů s více než 6 letou zkušeností. Zaměřuji se na téma módy, krásy, zdraví, bydlení a podnikání.

You may also like...