Zero waste – životní styl pro ty, kterým naše planeta není lhostejná

Náš současný svět i život začíná být bohužel tak trochu přeplněný věcmi, které vlastně ani nepotřebujeme, a zároveň velkého množství odpadků, které v souvislosti s tím produkujeme. Naštěstí si tuto smutnou skutečnost začíná uvědomovat stále více a více lidí, a ti pak zkoušejí žít jinak. Jedním z výsledků jejich snahy je například domov bez odpadů neboli jinými slovy zero waste. Pokud i vy patříte mezi ty, kterým není osud naší planety lhostejný, a chcete pro ni něco udělat, máme pro vás několik inspirativních nápadů, jak zero waste pomalu ale jistě začlenit do svého života.

Chce to jen začít

Prvním krokem k domovu bez odpadků je postupné omezení nakupování zbytečných věcí, jak do domácnosti, tak i oblečení či jídla, a samozřejmě pečlivé třídění a recyklování. Dalším krokem poté může být omezení používání tak zvaných jednorázových produktů. Možná si ani sami neuvědomujete, kolik jich ve svém běžném životě používáte, a jaké obrovské množství odpadu tak vlastně každý den zbytečně produkujete. Mezi typický jednorázový odpad patří nejen známé PET lahve, igelitové sáčky a tašky, ale také spousta dalších věcí, jako například odličovací tamponky. Poslední statistiky uvádějí, že průměrný Čech vyprodukuje každý rok téměř tři sta dvacet kilogramů odpadu. Pokud jde o plasty, zero waste se přiklání k myšlence nejen jejich recyklace, ale spíše jejich celkového zredukování a nahrazeni jinými ekologičtějšími a trvanlivějšími materiály, jako je dřevo, kov či sklo.

Není to tak složité

Princip zero waste jde ruku v ruce s ekologií, udržitelným rozvojem a minimalismem. Mezi základní myšlenky patří především uvědomění si toho, co ke svému životu skutečně potřebujeme a naopak odmítnutí všeho ostatního, co nepotřebujme, od reklamních letáků až po přihlouplé dárky k Vánocům. Dále poté zredukování všech věcí, které máme, ale vlastně je vůbec nepoužíváme, a v neposlední řadě také nepodléhání každému módnímu trendu, který se týká oblečení či kosmetiky.

You may also like...