Jak se vyvarovat chybám při rozhodování

Rozhodování je v byznysu velice důležité. Lidé si to neuvědomují, ale lídři firem mnohdy ani nespí, jelikož přemýšlí nad tím, jak danou problematiku rozlousknout nebo jak se rozhodnout v případě, že jsou dva nápady na stole a investovat se může jenom do jednoho. Podnikatelé jsou bohužel každým dnem psychicky deptaní, na jejich ramenech je obrovská zodpovědnost nejen za podnik jako takový, ale také za zaměstnance, kteří mají díky podniku práci. Když by došlo k chybnému rozhodnutí, pak by byl oheň na střeše. Prozradíme vám proto, jak se vyvarovat chybám při rozhodování, abyste si nezpůsobili žádné potíže nebo další problémy k řešení.  

Samozřejmě rozhodování je záležitost, která není snadná pro nikoho. I ti, kteří nesedí v čele nějakého podniku, mohou každý den svádět boj s tím, jak se mají rozhodnout. Pravdou je, že existuje několik tipů, jak se vyvarovat chybám při rozhodování. Prozraďme si je a už nikdy se nerozhodujme špatně.  

Vyvarujte se rozhodování, kde hrají svou roli emoce 

Když stojíte před důležitým rozhodnutím, není na emoce prostor. Pokud stojíte před emocionálně zbarveným rozhodnutím, pak nejspíše dojde k tomu špatnému rozhodnutí. Tak to zkrátka bývá. Mnohdy si však ani neuvědomujeme, že při rozhodování hrají jakousi roli naše emoce. Přece jen emoce nám dodávají energii, dokonce i nadšení k rozhodování. Pokud jste však přizvání k emocionálně zbarvenému rozhodování, pak většinou budete postrádat nestrannost.  

Nerozhodujte se jen podle krátkodobého hlediska 

Pokud se chcete rozhodovat, pak se dívejte dál do budoucnosti, nerozhodujte se jenom dle krátkodobého hlediska. I když se může jevit některé rozhodnutí z krátkodobého hlediska špatné, z dlouhodobého hlediska může být opravdu velice příznivé a pozitivní. Pozor na sklon z krátkodobého hlediska hlavně ve chvíli, kdy toužíte po rychlých výsledcích. 

Lenka Váhová

Lenka Váhová

Jmenuji se Lenka Váhová a jsem z Ostravy. Jsem copywriterkou a redaktorkou několika magazínů s více než 6 letou zkušeností. Zaměřuji se na téma módy, krásy, zdraví, bydlení a podnikání.

You may also like...