Pravidla business oblékání pro ženy

Ženská formální móda je sice rozsáhlá, ale obchodů s kvalitním oblečením pro ženy je u nás opravdu málo. Obchodníci preferují konfekci před na míru ušitými kostýmy, business šaty a košilemi. Kompromis mezi teen módou a stylem stará mladá je příšerná věc. Ženy to mají s oblékáním v byznysu těžší než muži, dva obleky jim prostě nestačí. Projevuje se znovu trendem šít na míru. Na dámy odrostlé dívčím šatům se dost zapomíná. Ty pak nakupují v konfekci, kde ani více luxusní značky nesedí velikostně a střihově. Výběr skutečně kvalitních značek není dostatečně široký. Podnikatelky ve středních letech, které se nemohou cítit atraktivně a adekvátně pro byznys, aniž by porušily pravidla dress code, je těžké.

České ženy musí přijmout, že šaty skutečně dělají člověka

Oblékáme se nejen pro sebe, ale i pro okolí. Pokud chceme působit profesionálním dojmem, ke třeba se oblékat podle dress codu. Tím se ženy mnohem lépe zařadí po bok mužů. V Evropě tento trent začíná, ale v UK a USA jsou na ženy kladeny vysoké nároky jako na muže. To se týká výsledku, dravosti a zapálenosti. Kdy má být žena matkou svým dětem se už neřeší. Emancipace není stoprocentně možná a ženy na tom budou vždy hůř, dokud budou rodit děti. Je to prostě fakt, se kterým je nutno se smířit. S tím souvisí i styl oblékání, který obchodníkům a manažerům dodává profesionální image. Stále mají Češi předsudky a stále si myslí, že nesejde na tom, jak se oblékají. Určitá profesionalita je ale nutně potřeba, protože dodává důvěryhodnost i autoritu.

Business šatník podle prostředí a firemní kultury

Při oblékání je především nutné dbát na místní firemní zvyklosti a kulturu. Záleží na tom, v jakém odvětví daná žena pracuje. V upjatém prostředí, jako jsou banky, kvalitní pojišťovny a právnické firmy, kde dámy obzvláště potřebují, aby byly brány vážně, je naprosto klíčové, aby nosily konzervativní outfit. Volit je třeba kostýmy v tradičních barvách a vzorech, protože klasický kostým se řadí k formálnímu dress codu a v jiných volnějších odvětvích se hodí spíše na akce a top meetingy. Stačí mít jeden tmavší a jeden nadčasově šedý či navy. Černá barva je na ústupu a šedá je nová černá. Pokud na černé lpíte, vyměňte ji za tmavě modrou. Nebude vám zvýrazňovat vrásky a nedokonalosti pleti a spolehlivě vás zeštíhlí, lépe než černá. V ostatních sférách je možno použít sako a svetr, uvolněnější kalhoty, bavlněné šaty a sukně třeba i v midi délce. Džíny jsou v businessu tabu. Kalhoty mohou být barevné, bavlněné, a v chinos kalhotách s košilí budete vypadat profesionálně. Skvělé jsou klasické pouzdrové šaty.

Radek Vávra

Radek Vávra

Redaktor magazínu Podnikmag.cz - Ing. Radek Vávra, věk 55 let. Obor: finance a investování je jeho prací a koníčkem již přes 20 let.

You may also like...