Superpotraviny 21. století

Zdravý životní styl v sobě nese spoustu důležitých informací. Málokdo vydrží ty nejtěžší začátky. Dejme si ruku na srdce, kdo občas nezatouží po sladkém. Proto je vždy nesložitější začít. Ovšem pakliže překonáte začátek a zvyknete si na pravidelnou, pestrou, vyváženou a především kvalitní stravu, vyhrajete a budete se moci cítit opravdu pyšně.

S kvalitním stravováním se pojí nejrůznější superpotraviny jedenadvacátého století. Hlavní jídla dne by totiž měla být plná potřebných živin a tělu prospěšných látek. Dopoledne tedy přidejte do svého jídelníčku ovoce, které vám dodá potřebné vitaminy pro ranní start, a odpoledně přejděte na zeleninu. Cukry obsažené v ovoci byste totiž během několika odpoledních nestihli všechny strávit. Zelenina je tedy po obědě mnohem lepší než třeba banán nebo jablko.

Minimálně dvakrát do týdne vložte do svých jídel i luštěniny. Na ně se velmi často zapomíná, i když jsou to jedny z nejzdravějších potravin. Nezapomínejte také na ryby! Ty jsou obrovským zdrojem vlákniny a bílkovin – stejně jako další druhy masa. Vynechejte ovšem konzumaci červeného masa – škodí nejen zdraví, ale i lidským orgánům.

V dnešní době je opravdu populární přimíchat do různých pokrmů také superpotraviny. Ty se staly populárními zejména proto, že dávají pocit nasycenosti. Tudíž se nemáte tendenci přejídat. Nakládáte si menší porce a nemusíte zkonzumovat toho tolik. Navíc zrychlují metabolismus, tudíž pomocí nich spalujete o něco rychleji. Zapomeňte ale na to, že pouze s jejich konzumací zhubnete. Jsou pouze jakýmisi prostředníky, nikoliv zprostředkovateli.

Mezi ty nejoblíbenější a nejčastější patří například chia semínka nebo plody goji. Chia semínka se přidávají například do ovesných kaší nebo do čisté vody. Voda totiž nabude pocitu plnosti, tudíž i vy se po vypití budete cítit dlouhodobě sytější. Co se týče plodů goji, tak tyto malé červené potraviny jsou skvělé například do smoothie nápojů nebo do různých kaší či sladších jídel.

You may also like...