Proč jíme, když nemáme hlad, aneb jak přestat a zhubnout

Hlad je převlečená žízeň a mnohdy je tomu opravdu tak. Je to také nejčastější důvod, proč navštěvujeme opakovaně ledničku i po vydatné večeři. Nedostatek tekutin způsobuje falešný hlad. Jíst musíme, abychom hladu předešli. Jde o první pravidlo hubnutí a každý dietolog to potvrdí. Chuť jídla nám přináší libé pocity, a proto jej tolik vyhledáváme. Je nutné mozek naprogramovat tak, aby nám chutnalo to, co jíme a ne jíst to, co nám na první pohled chutná. Jíme, protože máme hlad a tloustneme. Nekvalitní strava je zhouba. Jíme-li pravidelně a energii doplníte, ještě než se v břiše ozvou ony nepříjemné pocity, naše kila jdou dolů. Když tělo nehladoví, neukládá si vše v těle jako zásobu na chvíle hladu, které navíc často nejsou způsobeny nedostatkem potravin.

Co nedělat a naopak dělat

Dehydratace je velké nebezpečí. Nepomůže na ni ale pivo, ale sklenice čisté vody. Počkejte 20 minut, a pokud i pak budete mít hlad, zapátrejte dál. Málo spánku je velká chyba, proto spěte. Pokud spíte málo dlouhodobě, tělo nestíhá regenerovat a nehubne. Nedostatek spánku zvyšuje hladinu ghrelinu, tedy hormonu, který stimuluje chuť k jídlu. Potřeba spánku je sice individuální, ale obecně se pohybuje kolem 8 hodin denně. Výrazně méně ale i více spánku pak tělu škodí. Další potíž je nedostatek bílkovin, protože bez nich jsme unavení a máme brzy hlad. Zvolte bílý jogurt, vejce a libové maso. Pokud jíte hodně zpracovaných sacharidů, bílé pečivo, sladké buchty či sušenky, máte brzy hlad, protože vystoupá rychle hladina cukru v krvi. Tělo se ji snaží odbourat a to způsobí další pocit hladu.

Další rady

Redukční diety omezují tuk na minimum, ten ale dodává energii a rozpouští v něm vitaminy. Konzumujte olivový olej, ořechy i avokádo. Ty vás zasytí a neztloustnete. Nepřeskakujte svačiny a večer nepřijde vlčí hlad. Mezi jídly nedělejte větší pauzy než 4 hodiny a snídejte hned po probuzení. Nestresujte tělo hladem, který ukládá tuk na bocích. Při jídlo snězeném rychle do mozku nestíhá doputovat signál ze žaludku, že je už plný včas. Jíte, i když jste už sytí. Žvýkejte pomalu a kromě pozitivního účinku na váhu vám to odbourá stres. Čokoláda a zmrzlina na nervy nefunguje. Zařaďte jógu, meditujte, jděte do přírody a poslouchejte hudbu. Jezte pouze pro doplnění energie nikoliv pro lepší pocit následovaný proviněním.

You may also like...