Z historie Pepsi, aneb seznamte se s érou sladkých nápojů

Kdo by nemiloval sladké nápoje. Vedle Coca-Coly, kterou lze dnes označit také za velký byznys neustále rostoucí, musíme zmínit také Pepsi. Věděli jste, že právě Pepsi byla vůbec první západní značkou, která se prosadila v Sovětském svazu? Za limonádu dostávala mnoho různých věcí, například vodku i válečné lodě.  

Pepsi v Rusku už před koncem sovětské éry 

V současné době nejedna společnost alespoň dočasně ukončuje vztahy s Ruskem a dostává se tím pádem na seznam „neposlušných společností”, kterým Rusko hrozí jejich znárodněním. Mezi společnostmi, jako je například Apple, zmiňovaná Coca-Cola nebo McDonald’s, se nachází také zmiňovaná Pepsi, jejíž historie je v Rusku nejbohatší a nejdelší. Vždyť se jednalo o vůbec první kapitalistický produkt, který byl dostupný už v Sovětském svazu. Ostatní podniky se dostaly na toto území až ke konci sovětské éry. 

V dobách Sovětské éry se však za limonádu nedostávalo rublů, které byly pro Američany prakticky bezcenné, ale dostávalo se něco daleko lepšího, a to vodka, válečné loďstvo nebo třeba torpédoborci s ponorkami. Zkrátka všechno, co bylo tehdy na skladě.  

Oficiální vstup do Ruska se liší 

Pokud byste se pídili historií společnosti, která stojí za sladkými nápoji, zjistili byste, že z oficiálních záznamů vyplývá, že se do Ruska dostala společnost až roku 1972. Jenže realita byla někde jinde. Historie na této straně polokoule se začala psát už v roce 1959, kdy tehdejší generální tajemník okusil chuť západu. I to vedlo k uspořádání vzájemných výstav mezi Moskvou a New Yorkem, což následně vedlo k budoucí spolupráci.  

Západní móda i umělecká díla 

Tehdy se společně s Pepsi dostala do Ruska i západní móda nebo umělecká díla. Amerika se pro Rusy stala čímsi opravdovým. Také byly v rámci této pomyslné výstavy přivezeny také americké vozy nebo řada dalších tehdejších tradičností a specifických značek.  

Lenka Váhová

Lenka Váhová

Jmenuji se Lenka Váhová a jsem z Ostravy. Jsem copywriterkou a redaktorkou několika magazínů s více než 6 letou zkušeností. Zaměřuji se na téma módy, krásy, zdraví, bydlení a podnikání.

You may also like...